Ułatwienia dostępu

• Logo

W ramach działalności Szkolnego Koła Turystyczno – Krajoznawczego 12 października uczniowie klas 4, 5 i 7 wzięli udział w rajdzie w Bieszczady. Z Łukawca wyruszyliśmy autokarem o godz. 7.00  trasą Rzeszów- Sanok - Załuż. Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie ruin zamku Sobień, położonego  w Górach Sanocko-Turczańskich  w masywie Gór Słonnych. W południowej części zamku został wybudowany drewniany taras widokowy, z którego rozciąga się przepiękna panorama na Góry Słonne, malowniczą dolinę Sanu i Lesko.
Naszą wędrówkę pieszą rozpoczęliśmy w miejscowości Ustianowa Górna, maszerując w stronę szczytu Holica. Trasa przez las  chwilami była dość stroma, jednak nikt z uczestników ani przez chwilę nie narzekał. Licząca  761 m n.p.m. Holica to wzniesienie znajdujące się nad Ustrzykami Dolnymi w Górach Sanocko-Turczańskich.  Holica znana jest znana przede wszystkim z tras narciarstwa biegowego, pięknych widoków oraz miejscu po dawnej szkole szybowcowej. Ze szczytu  rozciąga się  rozległa panorama, którą w pełni można podziwiać z 35-metrowej wieży widokowej. Z górnego tarasu widokowego roztacza się cudowny widok na okolicę oraz na Bieszczady: Gniazdo Tarnicy, Połoninę Caryńską, Wetlińską i Rawki. Po dłuższym odpoczynku  kontynuowaliśmy nasz rajd  drogą leśną grzbietem Żukowa przez wzniesienia Zawał (768 m n.p.m.), Bucznik (768 m n.p.m.), gdzie przebiega szlak niebieski, którym  zeszliśmy  do miejscowości   Równia. Ostatnim punktem naszej wycieczki był obiad i zwiedzanie zabytkowego młyna w Ustrzykach Dolnych.  Młyn  w Ustrzykach Dolnych, w którym obecnie znajduje się Muzeum Młynarstwa i Wsi, rozpoczął swą działalność około 1905 r. Ustrzycki młyn posiada pięć kondygnacji o pow. 1100 m² , na każdej z nich znajdują się maszyny i urządzenia do mielenia zboża, urządzenia te zachowane są w bardzo dobrym stanie, mimo że zostały wyprodukowane w latach międzywojennych.  Muzeum posiada również eksponaty związane z wsią i rolnictwem. Do Łukawca wróciliśmy wieczorem, zadowoleni i pełni niezapomnianych wrażeń. Opiekę nad uczniami sprawowały: Pani  Lidia Ludorowska, Pani Elżbieta Kowalska, Pani Agnieszka Napiórkowska i Pani Ewa Prucnal.

Zapraszamy do GALERII ZDJĘĆ !!!