Ułatwienia dostępu

• Logo

W dniach 5 - 6 czerwca uczniowie  naszej szkoły wzięli udział w wycieczce w Góry Świętokrzyskie. Pierwszym jej punktem było zwiedzanie ruin XVII - wiecznego zamku Krzyżtopór w Ujazdowie. Kolejnym  punktem wycieczki były ruiny zamku w Chęcinach. Zwiedziliśmy skarbiec  oraz weszliśmy  na wieżę, z której podziwialiśmy przepiękny widok Gór Świętokrzyskich. Na koniec pierwszego dnia zwiedziliśmy również  Skansen Wsi Kieleckiej w Tokarni. Drugi  dzień naszej wyprawy rozpoczęliśmy od zdobycia najwyższego  szczytu Gór Świętokrzyskich – Łysicy (614 m n.p.m), który otoczony jest  przez gołoborza (rumowiska skalne). Następnie dotarliśmy na Łysą Górę (594 m n.p.m.), nazywaną również Świętym Krzyżem. Na szczycie zwiedziliśmy  pobenedyktyński zespół klasztorny, gdzie znajdują się relikwie Drzewa Krzyża Świętego. Po zejściu ze szczytu  udaliśmy się do Muzeum Minerałów i Skamieniałości w Świętej Katarzynie, gdzie uczestniczyliśmy  w lekcji geologicznej i pokazie szlifowania kamieni ozdobnych. Duże, kolorowe i efektowne okazy wielu minerałów z Polski i całego świata zrobiły na nas duże wrażenie.
Zaopatrzeni w liczne  pamiątki późnym wieczorem i w świetnych humorach wróciliśmy do Łukawca. Opiekunami podczas wyjazdu były panie: Lidia Ludorowska, Dorota Pudło, Agnieszka Napiórkowska i Ewa Prucnal.
Zapraszamy do GALERII ZDJĘĆ !!!