MASA SENSORYCZNA Z BALSAMU
Masy sensoryczne, które dzieci mogą przygotować własnoręcznie, to doskonały przepis na udaną zabawę dla przedszkolnej grupy. Dzieci z grupy „Wiewiórki” postanowiły zadbać o swoje zmysły i przy wsparciu Pań, stworzyły masę sensoryczną z balsamu aloesowego. Efekt był niezwykły – masa była nie tylko aksamitna w dotyku, ale także pięknie pachniała, co dodatkowo potęgowało doznania. Zajęcia z masą sensoryczną okazały się nie tylko świetną rozrywką, ale również doskonałą okazją do rozwijania zdolności motorycznych, samodzielności i kreatywności. Dzieci mogły swobodnie formować masę, tworząc różnorodne kształty i projekty, co pobudzało ich wyobraźnię. Wspólne przygotowywanie masy plastycznej stało się dla „Wiewiórek” nie tylko przyjemną zabawą, ale także wartościową lekcją współpracy i komunikacji. Dzieci wróciły do domu z szerokimi uśmiechami na twarzach, a ich twórcze dzieło na pewno na długo pozostanie w ich pamięci.
CO W TRAWIE PISZCZY? – OBSERWACJE PRZYRODNICZE
Lupa to jeden z najprostszych narzędzi optycznych , który umożliwia pojawienie się obiektów przyrodniczych, często niewidocznych gołym okiem lub zbyt małych, aby uzyskać szczegółowe informacje. Dzieci z grupy „Jeżyki” zdecydowały się wybrać do pobliskiego ogródka, żeby oglądać świat za pomocą lupy. Dzięki lupom, każdy owad stał się bliższy i bardziej zrozumiały a rośliny nabrały nowych kształtów i kolorów.
DZIEŃ FARMACEUTY
14 maja grupa „Wiewiórki” wyruszyła na wycieczkę do pobliskiej apteki, co okazało się niezwykle fascynującym doświadczeniem. Dzieci miały okazję odkryć, jak wiele interesujących miejsc kryje się w aptece. Pani farmaceutka oprowadziła przedszkolaków, pokazując im z bliska, jak wygląda wnętrze apteki i jakie tajemnice w sobie skrywa. Podczas wizyty dzieci dowiedziały się, gdzie i jak przygotowuje się lekarstwa na zamówienie oraz jakie narzędzia są do tego potrzebne. Pani farmaceutka wyjaśniła, czym jest recepta, jak można ją zrealizować i kto może kupować leki. Przedszkolaki zrozumiały, że droga do bycia farmaceutą jest długa i wymagająca, a praca w aptece wiąże się z dużą odpowiedzialnością. Dzieci miały okazję zobaczyć różne maści, krople, syropy, tabletki i kolorowe plastry, które pomagają im w walce z chorobami. Wśród lekarstw znalazły swoje ulubione witaminki oraz te, które już kiedyś zażywały. Z dużym zaciekawieniem obserwowały, jak leki są poukładane na półkach, odkrywając, że znajomość alfabetu jest kluczowa do ich odnalezienia. Podczas ciekawej pogadanki pani farmaceutka przypomniała dzieciom, że leki nigdy nie powinny być zabawką i można je przyjmować jedynie pod czujnym okiem dorosłych. Przedszkolaki z wielkim zainteresowaniem słuchały wyjaśnień, zadając pytania i uzyskując odpowiedzi na wszystkie nurtujące je zagadnienia. Na zakończenie wizyty dzieci otrzymały upominki, a w ramach podziękowania wręczyły pani dyplom. Całe to doświadczenie było dla nich nowe i niezwykle ciekawe, dzięki czemu z zapałem obserwowały, słuchały i poszerzały swoją wiedzę na temat pracy farmaceuty.
SENSORYCZNE PUDEŁKO
Dzieci z grupy „Jeżyki” i „Wiewiórki” zakończyły realizację ostatniego zadania w ramach projektu „Gramy zmysłami”. Zadanie nosiło tytuł „Sensoryczne pudełko”. Choć zabawa z pudełkiem sensorycznym wydaje się prosta, jest niezwykle ważna dla rozwoju dziecka. Pierwszym krokiem było ozdobienie pudełka. Przedszkolaki, samodzielnie lub z pomocą nauczycielek, malowały swoje dłonie farbą, a następnie odciskały je na kartonie. W ten sposób pudełko stało się kolorowe i atrakcyjne wizualnie. Następnie do pudełka trafiły różnorodne przedmioty o zróżnicowanej strukturze, fakturze i kolorach, aby jak najlepiej pobudzały zmysły dzieci. Zadaniem maluchów było odgadywanie ukrytych przedmiotów jedynie za pomocą dotyku. Dzięki tej zabawie dzieci miały możliwość stymulacji zmysłu dotyku oraz czucia głębokiego. Zabawa wywołała ogromne zainteresowanie – dzieci z entuzjazmem wkładały rączki do pudełka i z radością próbowały zgadnąć, co się w nim znajduje.
SADZENIE WARZYW W PRZEDSZKOLNYM OGRÓDKU
W naszym przedszkolu dzieci z wielkim entuzjazmem uczestniczyły w sadzeniu warzyw w przedszkolnym ogródku. Była to nie tylko wspaniała zabawa, ale także cenne doświadczenie edukacyjne, które pozwoliło maluchom lepiej zrozumieć, skąd biorą się zdrowe, naturalne produkty. Pod okiem nauczycieli dzieci nauczyły się, jak przygotować ziemię do sadzenia oraz jakie warunki są potrzebne, aby rośliny mogły rosnąć. Każde dziecko miało okazję własnoręcznie posadzić wybrane warzywo, takie jak ziemniaki, pomidory, cebule czy sałatę. Podczas pracy w ogródku, dzieci dowiedziały się, jak dbać o rośliny – jak je podlewać, pielęgnować i chronić przed szkodnikami. Sadzenie warzyw w przedszkolnym ogródku to nie tylko nauka o przyrodzie, ale także rozwijanie odpowiedzialności i cierpliwości. Dzieci z niecierpliwością czekają na pierwsze zbiory, które będą mogły wspólnie zebrać i posmakować. Dzięki temu działaniu przedszkolaki uczą się, jak ważne jest zdrowe odżywianie oraz jak dużą satysfakcję daje praca na świeżym powietrzu.
PIKNIK GRUPY „JEŻYKI” NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
Grupa „Jeżyki” z naszego przedszkola miała niedawno okazję spędzić wspaniały dzień na świeżym powietrzu, biorąc udział w pikniku. Było to wyjątkowe wydarzenie, które połączyło zabawę, relaks i integrację na łonie natury. Piknik rozpoczął się od wspólnego rozkładania kocyków w cieniu drzew. Dzieci z radością pomagały w przygotowaniach, rozkładając smakołyki, które przyniosły ze sobą. Pojawiły się zdrowe przekąski czy owoce. Przedszkolaki z entuzjazmem kosztowały pyszności, dzieląc się nimi kolegami i koleżankami. Podczas pikniku nie zabrakło także aktywności ruchowych. Dzieci wzięły udział w zabawach na świeżym powietrzu, takich jak gra w piłkę oraz zabawy integracyjne, które przyniosły mnóstwo radości i śmiechu. Był to również doskonały moment na obserwowanie przyrody – dzieci z ciekawością przyglądały się otaczającym je roślinom i zwierzętom. Piknik grupy „Jeżyki” to nie tylko doskonała zabawa, ale także wspaniała okazja do budowania relacji między dziećmi oraz wzmacniania więzi z nauczycielami. Dzięki takim wydarzeniom przedszkolaki uczą się współpracy, dzielenia się z innymi oraz czerpania radości z czasu spędzonego na świeżym powietrzu.